A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Wójt
Rada Gminy
Urząd Gminy
Urząd Stanu Cywilnego
Jednostki organizacyjne
Ochotnicze Straże Pożarne
Budżet i finanse
Dług publiczny
Pomoc publiczna
Majątek Gminy
Oferty inwestycyjne
Podatki i opłaty lokalne
Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
Plany i programy
Ogłoszenia, obwieszczenia, informacje
Informacje o środowisku
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków
Udostępnianie informacji publicznej
Ponowne wykorzystanie informacji publicznej
Oświadczenia majątkowe
Przetargi, zamówienia publiczne
Zarządzanie kryzysowe i sprawy obronne
Projekty współfinansowane z UE
Język migowy
Konsultacje społeczne
Wybory i Referenda
Przepisy prawne
Druki do pobrania
Nabór pracowników
Powszechny Spis Rolny
Przydatne linki
NIP Gminy i Urzędu Gminy
Instrukcja obsługi
Kontakt
Gminna Spółka Wodna
Prawo miejscowe
Załatwianie spraw
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Postanowienie Komisarza Wyborczego w Łomży w sprawie zmiany w składzie OKW ds. ustalania wyników głosowania Nr 1 w gminie Nowe Piekuty
» SPRAWOZDANIE Rb-Z O STANIE ZOBOWIĄZAŃ WEDŁUG TYTUŁÓW DŁUŻNYCH ORAZ PORĘCZEŃ I GWARANCJI NA 30.06.2018r.
» SPRAWOZDANIE Rb-Z O STANIE ZOBOWIĄZAŃ WEDŁUG TYTUŁÓW DŁUŻNYCH ORAZ PORĘCZEŃ I GWARANCJI NA 31.12.2017r.
» SPRAWOZDANIE Rb-Z O STANIE ZOBOWIĄZAŃ WEDŁUG TYTUŁÓW DŁUŻNYCH ORAZ PORĘCZEŃ I GWARANCJI NA 31.12.2016r.
» SPRAWOZDANIE Rb-Z O STANIE ZOBOWIĄZAŃ WEDŁUG TYTUŁÓW DŁUŻNYCH ORAZ PORĘCZEŃ I GWARANCJI NA 31.12.2015r.
  • Budżet i finanse
  • Budżet
  • Sprawozdanie z wykonania budżetu

    wykonanie budżetu

    Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Wójta Gminy
    z dnia 23 sierpnia 2004 roku

    Informacja z wykonania
    budżetu gminy Nowe Piekuty za I półrocze 2004 roku

    Budżet gminy na 2004 rok został uchwalony uchwałą Nr XIV59/04 Rady Gminy Nowe Piekuty z dnia 2 marca 2004 roku w wysokości:

    Dochody budżetu gminy – 6.287.183 zł
    Wydatki budżetu gminy – 5.480.183 zł
    W budżecie założono spłatę kredytu w wysokości 807 tys. zł.

    W toku wykonywania budżetu nastąpiły zmiany zwiększające i zmniejszające plan dochodów i wydatków, który na koniec I półrocza 2004 r po zmianach wynosi:
    Dochody - 6.382.240 zł
    Wydatki - 5.575.240 zł

    Plan dochodów dzieląc na subwencje, dotacje i dochody własne przedstawia się następująco:
    A. Subwencje – 2.508.241 zł
    - oświatowa – 1.685.552 zł
    - ogólna – 737.994 zł
    - rekompensująca ulgi – 84.695 zł
    B. Otrzymane dotacje - 254.206 zł
    - zasiłki dla podopiecznych – 87.726 zł
    - świadczenia rodzinne – 40.643 zł
    - utrzymanie OPS – 35.079 zł
    - dodatki mieszkaniowe –0 zł
    - zasiłki rodzinne i macierzyńskie – 2.267 zł
    - dożywianie uczniów – 0 zł
    - zadania zlecone przez Urząd Wojewódzki – 29.102 zł
    - aktualizacja rejestrów wyborczych – 390 zł
    - dotacja ze Starostwa (melioracja) – 0 zł,
    - przeprowadzenie referendum – 5.091 zł
    - energia ulic powiatowych – 50.718 zł
    - zakup wyprawek dla klas pierwszych – 1.190 zł
    - na konserwację zabytków – 2.000 zł
    C. Dochody własne – 769.048 zł
    - wpływ za wodę – 75.579 zł
    - za świadectwa pochodzenia zwierząt – 4.000 zł
    - wpływ z dzierżawy za tereny łowieckie – 0 zł
    - wpływ od ludności na budowę dróg gminnych – 0 zł
    - wpływ czynszu za lokale komunalne- 48.360 zł
    - wpływ za grunty i nieruchomości komunalne - 9.801 zł
    - wpływ za czynności urzędowe – 331 zł
    - wpływ podatku dochodowego od osób fizycznych – 205.594 zł
    - wpływ podatku dochodowego od osób prawnych – 1.797 zł
    - wpływ z karty podatkowej – 365 zł
    - wpływ odsetek od nieterminowych wpłat – 899 zł
    - wpływ za wynajem autobusu szkolnego – 7.409 zł
    - wpływ za podatki i opłaty od osób fizycznych – 375.843 zł
    - wpływ opłaty skarbowej – 5.603 zł
    - wpływ za zezwolenia alkoholowe – 33.235 zł
    - wpływ za sprzedaż worków na śmieci – 232 zł

    Wykonanie dochodów w poszczególnych działach przedstawia się następująco:

    Dział plan wykonanie %

    • Rolnictwo 240.000 79.757 33
    • Leśnictwo 1.000 0 0
    • Transport i Łączność 2.000 0 0
    • Gospodarka Mieszkaniowa 122.000 58.161 48
    • Administracja Publiczna 58.500 29.433 50
    • Urzędy Naczelnych Organów 5.871 5.481 93
    Władzy Państwowej, Kontroli,-
    i Ochrony Prawa oraz
    Sądownictwa
    • Dochody od Osób Prawnych 1.321.919 623.336 47
    od Osób fizycznych i innych
    jednostek nie posiadających
    osobowości prawne
    • Różne rozliczenia 4.216.004 2.297.547 55
    • Oświata i wychowanie 21.040 8.599 41
    • Opieka Społeczna 342.188 165.715 48
    • Kultura i Ochrona Dziedzictwa
    Narodowego - 2.000 -
    • Gospodarka Komunalna 51.718 50.950 99
    i Ochrona Środowiska

    Ogółem: 6.382.240 3.531. 495 55


    ROLNICTWO - ujęte w planie dochody wynoszą 240.000 zł wykonanie
    79.579 zł w tym:
    - wpływy za pobraną wodę z wodociągu gminnego na plan 238.000 zł wykonanie 75.579 zł , zaległość 1.191 zł
    - za świadectwa pochodzenia zwierząt na plan 2.000 zł. wykonanie 4.000 zł

    LEŚNICTWO- dochody z dzierżawy za tereny łowieckie na plan 1.000 zł wykonanie 0 zł.

    TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ – na plan 2.000 zł , wpływu brak.
    Będą to wpływy mieszkańców wsi Piekuty Urbany jako dobrowolna wpłata na modernizację drogi gminnej.

    GOSPODARKA MIESZKANIOWA - ujęte w planie dochody wynoszą 122.000,- wykonanie 58.161 zł
    Wpływ środków finansowych z czynszu za lokale komunalne mieszkalne wynosi 24.142 zł , za lokale wynajęte pod działalność gospodarczą 23.466 zł , za sprzedaż mienia komunalnego 11.058 zł , za dzierżawę gruntów (wieże) 11.690 zł .Jednocześnie przelano dla OSPJabłoń Kościelna za sprzedane mienie komunalne kwotę 12.195 zł

    ADMINISTRACJA PUBLICZNA - planowane dochody wynoszą 58.500,- wykonanie 59.433 zł w tym:
    • dotacja celowa na zadania zlecone gminie przez Urząd Wojewódzki w kwocie 55.000,- wykonanie 29.102,-
    • dotacja celowa na zadania powierzone gminie przez Starostwo Powiatowe 2.500,- wykonania brak,
    • wpływy z opłaty administracyjnej w kwocie 1.000 zł wykonanie 331 zł,
    jest to wpływ prowizji ze sprzedaży znaków skarbowych.


    URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA
    - planowane wpływy w kwocie 5.871 zł , wykonanie 5.481 zł – jako
    dotacja celowa na prowadzenie rejestrów wyborczych 390 zł ,
    przeprowadzenie wyborów do Parlamentu Europejskiego 5.091 zł ,





    DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH I OD OSÓB FIZYCZNYCH I INNYCH JEDNOSTEK NIE POSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ – planowana kwota 1.321.919 zł wykonanie 623.336 zł.
    Wpływ z poszczególnych podatków wynosi:
    - wpływ podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych na plan 522.419 zł, wykonanie 207.391 zł,
    - podatek od nieruchomości na plan 345.000 zł wykonanie
    176.850 zł, zaległość 8.611 zł
    - wpływ podatku od osób prowadzących działalność gospodarczą
    płatną w formie karty podatkowej na plan w kwocie 9.000 zł wykonanie 356 zł, oraz odsetki od nieterminowych wpłat 9 zł
    - wpływy z podatku rolnego i innych podatków i opłat od osób
    fizycznych na kwotę 379.500,- wykonanie 190.892 zł w tym:
    podatek rolny na plan 278.000 , wykonanie 139.216 zł –
    zaległość na koniec I półrocza wynosi 9.745 zł, udzielono ulg
    inwestycyjnych na kwotę 156.502 zł , żołnierskich 181zł,
    z tytułu nabycia gruntów 9.505 zł , umorzenia wyniosły
    7.724 zł , udzielono odroczeń 302 zł
    Ogółem skutki obniżenia górnych stawek podatków za I półrocze
    2004 roku wynoszą 40.484 zł w tym: w podatku rolnym
    10.385 zł , od nieruchomości 16.646 zł, od środków
    transportowych 13.453 zł udzielono zwolnień na kwotę 44.202 zł
    w tym 29.000 zł w podatku od nieruchomości , 8.026 zł
    w podatku rolnym i od środków transportowych 7.176 zł.
    - podatek leśny na kwotę 27.000,- wykonanie 19.124 zł
    - podatek od czynności cywilnoprawnych – 23.000, wykonanie
    16.521 zł
    - podatek od spadków i darowizn 1.000 ,- wykonanie 2.848 zł
    - podatek od środków transportowych 35.000,- wykonanie
    19.419 zł
    - odsetki od nieterminowych wpłat na plan 2000 zł, wykonanie 899 zł
    • wpływ opłaty skarbowej na plan 30.000 ,- wykonanie 5.603 zł
    • wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu wynoszą 36.000 zł,
    wykonanie 33,235 zł

    RÓŻNE ROZLICZENIA - ogółem ujęte w planie wpływy z subwencji i refundacji ulg z podatków wynoszą 4.216.004 zł wykonanie 2.297.547 zł
    w tym:
    • subwencja ogólna wynosi 1.475.986 ,- wykonanie 737.994 zł
    • subwencja oświatowa wynosi 2.739.018 zł , wykonanie 1.685.552 zł za 7 miesięcy,
    • subwencja rekompensująca z tytułu ulg i zwolnień ustawowych w podatku rolnym i leśnym wykonanie 84.695 zł za 2003 rok.
    • różne rozliczenia – odsetki naliczane przez BS na plan 1.000 zł wpływ
    0 zł.

    OŚWIATA I WYCHOWANIE - planowane dochody wynoszą 21.040 zł wykonanie 8.599 zł w tym:
    • za wynajem autobusu szkolnego przez osoby prywatne i częściową odpłatność przez uczniów za wycieczki szkolne oraz najem przez Gminę Szepietowo na plan - 20.000 zł, wykonanie 7.409 zł,
    • dotacja celowa na zakup podręczników 1.190 zł

    OPIEKA SPOŁECZNA- ujęte wpływy w planie to dotacje celowe na kwotę 342.188 zł , wykonanie 165.715 zł i przedstawiają się następująco:
    - na wypłatę świadczeń rodzinnych kwota 94.151 zł, wykonanie 34.181 zł oraz 6.462 zł na wyposażenie stanowiska pracy,
    - na wypłatę zasiłków dla podopiecznych 168.697,-wykonanie 87.726 zł,
    - utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej na plan 65.000,-
    wykonanie 35.079 zł
    - na zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne na plan 2.267 , wykonanie
    2.267 zł
    - dodatki mieszkaniowe w kwocie 1.000 zł, wykonanie 0 zł


    GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA - ujęta w planie kwota 51.718 zł , wykonanie 50.950 zł w tym :
    - wpływy dotacji celowej na finansowanie oświetlenia ulic i dróg
    powiatowych na plan 50.718 zł wykonanie 50.718 zł,
    - wpływ za sprzedaż worków na śmieci na plan 1.000 zł , wykonanie 232zł

    KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO – wpłynęła dotacja na konserwację zabytków w kwocie 2.000 zł.

    Ogółem planowane dochody wynoszą 6.382.240 zł , wykonanie
    3.531.495 zł stanowi to 55% wykonania budżetu.






    WYDATKI BUDŻETOWE

    Plan wydatków na I półrocze 2004 roku to kwota 5.575.240 zł ,
    Wykonanie 2.673.933 zł tj. 48% .

    Plan wydatków w poszczególnych działach przedstawia się następująco:

    Dział plan wykonanie %

    • ROLNICTWO- 230.540 128.110 55
    • TRANSPORT i ŁĄCZNOŚĆ 305.000 47.043 15
    • GOSPODARKA MIESZKANIOWA 113.791 72.567 64
    • ADMINISTRACJA PUBLICZNA 899.500 502.262 56
    • URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW 5.871 5.481 93
    WŁADZY PAŃSTWOWEJ KONTROLI
    I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA
    • BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I 93.000 57.217 62
    OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
    • DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH 29.000 14.329 49
    I OD OSÓB FIZYCZNYCH I INNYCH
    JEDNOSTEK ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE
    Z ICH POBOREM
    • OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO 33.000 20.81 63
    • RÓŻNE ROZLICZENIA 54.000 0 0
    • OŚWIATA I WYCHOWANIE - 3.075.952 1.561.376 51
    • OCHRONA ZDROWIA - 56.800 15.573 27
    • POMOC SPOŁECZNA - 375.068 154.325 41
    • GOSPODARKA KOMUNALNA 246.718 78.200 32
    I OCHRONA ŚRODOWISKA
    • KULTURA I OCHRONA 32.000 13.551 42
    DZIEDZICTWA NARODOWEGO
    • KULTURA FIZYCZNA I SPORT 25.000 3.086 12

    OGÓŁEM : 5.575.240 2.673.933 48

    Wykonanie planu wydatków w poszczególnych działach przedstawia się następująco :
    ROLNICTWO - w planie budżetu ujęto kwotę 230.540 zł , wykonanie
    128.110 zł z przeznaczeniem na :
    • Spółki wodne na planowana dotację 9.000zł dokonano przelewu na kwotę 6.000 zł,
    • utrzymanie konserwatorów obsługujących wodociąg gminny i na bieżącą konserwacje urządzeń hydroforni i linii wodociągowej
    planowana kwota 211.540 zł , wykonanie 115.233 zł w tym:
    - wynagrodzenie osobowe pracowników na plan 56.300 zł, wyk. 23.071 zł
    - pochodne od wynagrodzeń wyniosą 15.200 zł , wykonanie 6.528 zł
    - zakup materiałów i wyposażenia w niezbędne narzędzia oraz zakup części
    zamiennych do hydroforni i linii wodociągowej planowane na kwotę
    18.000 zł, wykonanie 7.218 zł w tym: komputer z oprogramowaniem
    4.502 zł,
    - usuwanie awarii stacji wodociągowych i linii oraz za pobraną wodę z
    wodociągu Mazury na plan 55.000 zł wyk.50.827 zł w tym za wodę
    opłacono zł 7.234, wymiana- naprawa złoża 22.572 zł, remont sprężarki
    2.305 zł,
    - energia stacji wodociągowych wynosi 45.000 zł , wykonanie 20.559 zł,
    - dodatkowe wynagrodzenie roczne na plan 4.100 zł, wykonanie 3.328 zł,
    - odpis na f.ś.s – 2.040 zł, wykonanie 612 zł
    - opłacenie należnego podatku VAT – 16.000 zł, wykonanie 5.551 zł
    - podróże służbowe i ryczałty - 4.000 zł , wykonanie 867 zł
    • wpłata na rzecz Izb Rolniczych 2% wpływu podatku rolnego tj. 7.000 zł , wykonanie 5.396 zł
    • pozostała działalność – z ujętej w planie kwoty 3.000 zł za wymianę osłon na wałkach do maszyn rolniczych opłacono 1.481 zł.

    TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ - planowana kwota 305.000 zł, wykonanie 47.043 zł przeznaczona jest na :
    • utrzymanie dróg gminnych 125.000 zł, wykonanie 47.043 zł
    - ulepszenie nawierzchni poprzez nawiezienie żwirem, opłaty za równarkę ,
    odśnieżanie to kwota – 47.043 zł
    - zakup przepustów i znaków drogowych na plan 5.000 zł, wykonania
    brak,
    - położenie dywanika asfaltowego na drogach gminnych na plan w kwocie
    30.000 zł , wykonanie nastąpi w II półroczu br.
    - utrzymanie dróg powiatowych to kwota 180.000 zł, wykonania brak
    z przeznaczeniem na modernizację drogi Markowo Wólka – Lendowo-
    Jośki i Jabłoń Dąbrowa- Porośl Wojsławy które nastąpi w II półroczu br.


    GOSPODARKA MIESZKANIOWA - planowane wydatki to kwota
    113.791 zł, wykonanie 72.567 zł w tym:
    • utrzymanie bieżące budynków komunalnych zakup drobnego sprzętu, węgla, środków czystości planowana kwota 50.311 zł, wykonanie
    19.009 zł w tym węgiel DN Piekuty 8.171 zł, Ośr. Zdr. Jabłoń Kościelna
    5.276 zł, olej opałowy biurowca 5.077 zł
    • opłata za energię – 7.000 zł , wykonanie 6.835 zł,
    • na bieżące naprawy budynków komunalnych planowano 42.000 zł, wykonanie 41.407 zł w tym palenie DN Piekuty 4.828, Ośr. Zdr. Jabłoń Kościelna 3.276 zł, remont ośrodka 3.100 zł, opłata fund.ochr.środ. 22.351,
    • opłacenie podatku VAT kwota 4.000 zł , wykonanie 863 zł,
    • utrzymanie sprzątaczki Jabłoń Kościelna- Ośrodek Zdrowia na plan 8.980 zł, wykonanie 4.368 zł.
    • ubezpieczenie budynków na plan 1.500 zł wykonanie 82 zł.

    ADMINISTRACJA PUBLICZNA- ogółem w tym dziale ujęte wydatki wynoszą 899.500 zł, wykonanie 502.262 zł w tym :

    Urzędy wojewódzkie - plan wpływu dotacji 55.000 zł przeznaczony jest na zadania zlecone gminie , wykonanie 29.102 zł z przeznaczeniem na :
    • wynagrodzenia zł, 23.400
    • pochodne od wynagrodzeń 4.147 zł,
    • zakup materiałów kancelaryjnych 900 zł,
    • rozmowy telefoniczne , naprawa sprzętu 451 zł,
    • odpis na zakładowy f.ś.s – 204 zł.

    Starostwa Powiatowe - planowana kwota 2.500 zł przeznaczona na wykonanie zadań powierzonych gminie, wykonanie 1.645 w tym:
    • wynagrodzenie pracowników 1.300 zł,
    • pochodne od wynagrodzeń 125 zł,
    • zakup materiałów kancelaryjnych 100 zł.
    • opłaty pocztowe i telefoniczne 120 zł.

    Rada Gminy - planowana kwota 35.000 zł, wykonanie 14.183 zł
    przeznaczona na:
    • wypłatę diet radnych dieta Przewodniczącego 10.369 zł , na plan
    26.000 zł,
    • zakup materiałów kancelaryjnych napoi oraz kwiatów na uroczystości okolicznościowe 2.276 zł, na plan 6.000 zł ,
    • opłaty pocztowe 1.538 zł na plan 3.000zł.

    Urzędy Gminy - ujęta w planie kwota 797.000 zł , wykonanie 452.574 zł.
    z przeznaczeniem na :
    • wynagrodzenie pracowników w kwocie 485.000 zł, wykonanie 251.606 zł,
    • wypłatę dodatkowego wynagrodzenia rocznego 40.500 zł, wyk.37.146 zł
    • opłaty za udział w szkoleniach pracowników 10.000 zł, wyk. 3.509 zł
    • opłacenie ryczałtów samochodowych i podróży służbowych 15.000 zł, wykonanie 8.344 zł
    • zakup materiałów kancelaryjnych , druków, czasopism, środków czystości , programów komputerowych, zakup komputera i drukarki drobnego sprzętu , olej opałowy do c.o to kwota 60.000 zł, wykonanie 37.382 zł,
    • energia na plan 2.400 zł wykonanie 2.340 zł.
    • ubezpieczenie budynków i sprzętu i energia, 1.500 zł wykonanie 765 zł
    • pochodne od wynagrodzeń 96.000 zł, wykonanie 49.794 zł.
    • odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 16.600 zł, wyk. 6.725 zł
    • opłaty pocztowe, telefoniczne zakup znaków pocztowych, bieżące naprawy sprzętu, konserwacja alarmu , sprzętu komputerowego wykonanie linii komputerowej na plan 70.000 zł wykonanie 54.963 zł.

    Pozostała działalność - planowana kwota 10.000 zł , wykonanie 4.758 zł z przeznaczeniem na :
    • opracowanie studium uwarunkowań 10.000 zł .wykonanie 4.758 zł

    URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ,KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA – planowana kwota 5.871 zł, wykonanie 5.481 zł
    z przeznaczeniem na :
    • wynagrodzenie za prowadzenie rejestrów wyborczych – 500 zł. wykonanie 195 zł.
    • zakup materiałów - 180 zł, wykonanie 105 zł.
    • opłaty pocztowe – 100 zł wykonanie 90 zł.
    • na przeprowadzenie wyborów do Parlamentu Europejskiego wpłynęła kwota 5.091 zł, która została wykorzystana w całości na opłacenie diet członków komisji 3.370 zł oraz zakup materiałów i opłat pocztowych
    1.721 zł.

    BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA- przyjęta kwota 93.000 zł , wykonanie 57.217 zł
    z przeznaczeniem na utrzymanie Ochotniczych Straży Pożarnych w tym:
    • za udział w pożarach 4.000 zł , wykonanie 658 zł.
    • wynagrodzenie kierowców 21.000 zł , wykonanie 9.312 zł.
    • pochodne od wynagrodzeń 7.000 zł , wykonanie 3.724 zł.
    • zakup paliwa, umundurowania , części zamiennych do samochodów i motopomp oraz sprzętu p. poż. w kwocie 33.000 zł, wykonanie 32.193 zł
    • energia remiz OSP 6.000 zł, wykonanie 1.135 zł.
    • przeglądy i naprawy samochodów i sprzętu – 7.000 zł, wykonanie 934 zł.
    • ubezpieczenie pojazdów , budynków i strażaków 9.500 zł , wykonanie 7.219 zł.
    • odpis na zakładowy f. ś. s 5.000 zł, wykonanie 1.500 zł.
    • dodatkowe wynagrodzenie roczne na plan 2.000 zł wyk. 1.581zł.

    DPOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I INNYCH JEDNOSTEK NIE POSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM – na plan 29.000 zł wykonanie 14.329 zł w tym:
    - diety sołtysów za udział w sesjach – na plan 7.000 zł wyk. 2.566 zł,
    - wypłata prowizji za inkaso podatków i opłat na plan 20.000 zł wyk.
    10.160 zł,
    - zakup materiałów kancelaryjnych oraz prenumerata czasopisma 1603 zł.

    OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO – na plan 33.000 zł wykonanie 20.816 zł są to opłacone odsetki od zaciągniętego kredytu.

    RÓŻNE ROZLICZENIA – ogólna rezerwa wynosi 54.000 zł , która będzie rozdysponowana w terminie późniejszym.

    OŚWIATA I WYCHOWANIE - ujęta w planie kwota 3..075.952 zł , wyk. 1.561.376 zł
    Planowana kwota to : subwencja 2.739.018 zł , pozostałe środki finansowe 336.934 zł pochodzą z własnych środków budżetowych.
    • Utrzymanie szkół podstawowych – 2.004.092 zł, wykonanie 989.340 zł z przeznaczeniem na :
    - dotacja dla szkół Hodyszewo i Kostry Noski na plan 320.300 zł
    wyk. 161.850 zł w tym Hodyszewo: 103.022 zł, Kostry Noski 58.828 zł
    - wynagrodzenie nauczycieli i obsługi 968.000 zł, wykonanie 475.309 zł
    - wypłata dodatkowego wynagrodzenia rocznego 90.000 zł, wyk.89.792 zł.
    - wypłata dodatków mieszkaniowych i wiejskich 90.000 zł , wykonanie
    35.677 zł.
    - podróże służbowe krajowe 2.000 zł, wyk. 989 zł.
    - zakup materiałów kancelaryjnych , węgla ,środków czystości , drobnego
    sprzętu – 49.000 zł , wykonanie 43.439 zł
    - energia szkół 18.000 zł, wykonanie 8.833 zł.
    - bieżące naprawy sprzętu ,opłaty telefoniczne , palenie w piecach c.o
    bieżący remont elewacji szkoły Piekuty, wywóz nieczystości ,
    konserwacja sprzętu i alarmu ogółem 88.175 zł wykonanie 22.216 zł ,
    - zakup pomocy naukowych i książek planuje się w kwocie 17.652 zł ,
    wykonanie 3.244 zł
    - składki na ubezpieczenie budynków szkolnych 2.000 zł, wyk. 1.805 zł.
    - pochodne od wynagrodzeń 193.700 zł, wyk. 115.782 zł
    - odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 64.400zł, wyk. 29.364

    GIMNAZJA - ogółem utrzymanie Gimnazjum wyniosło na plan 735.800 zł , wykonanie 384.326 zł w tym:
    • wynagrodzenie nauczycieli 486.000 zł , wykonanie 222.278 zł.
    • pochodne od wynagrodzeń 97.000 zł , wykonanie 57.350 zł.
    • dodatkowe wynagrodzenie roczne na plan 38.200 zł wykonanie 38.156 zł.
    • dodatki mieszkaniowe i wiejskie 30.000 zł, wykonanie 19.770zł.
    • podróże służbowe 2.000 zł, wykonanie 477 zł.
    • zakup materiałów kancelaryjnych, drobnego sprzętu, środków czystości
    20.000 zł, wykonanie 15.190 zł.
    • energia ,-na plan 5.000 zł wykonanie 2.418 zł.
    • bieżące naprawy sprzętu, opłaty telefoniczne, konserwacja sprzętu komputerowego, palenie c.o 20.000 zł , wykonanie 17.920 zł.
    • zakup pomocy naukowych i książek 4.000 zł, wykonanie 1.076 zł.
    • odpis na zakładowy f.ś.s 31.600 zł, wykonanie 9.480.
    • ubezpieczenia na plan 2.000 zł wykonanie 109 zł.

    Przedszkola przy szkołach podstawowych - planowana kwota 121.000 zł, wykonanie 56.930 zł. w tym:
    • wynagrodzenie pracowników 61.200 zł, wykonanie 30.664 zł.
    • pochodne od wynagrodzeń 16.500 zł, wykonanie 7.970 zł.
    • dodatki mieszkaniowe i wiejskie 5.000 zł, wykonanie 2.894 zł.
    • podróże służbowe - 500 zł, wykonania brak.
    • energia 1.000 zł, wykonania brak.
    • zakup materiałów kancelaryjnych , zabawek , drobnego sprzętu 10.000 zł, wykonanie 125 zł.
    • opłaty pocztowe , drobne remonty 1.000 zł, wykonania brak.
    • odpis na zakładowy f.ś.s – 5.600 zł, wykonanie 1.162.
    • dodatkowe wynagrodzenie roczne na plan 7.600 zł , wykonanie 7.501 zł.
    • subwencja Kostry Noski 4.416 zł, Hodyszewo 2.208 zł,

    Dowożenie uczniów do szkoły- planowana kwota 150.660 zł , wyk.
    117.980 zł w tym:
    • wynagrodzenia kierowców i opiekunki 54.000 zł, wykonanie 29.850 zł.
    • pochodne od wynagrodzeń 10.600 zł, wykonanie 6.529 zł.
    • zakup paliwa i części zamiennych do autobusu 43.000 zł, wykonanie 40.426
    • drobne naprawy i przeglądy autobusów 35.000 zł, wykonanie 34.183 zł.
    • składki na ubezpieczenie autobusów 2.000 zł, wykonanie 1.469 zł.
    • dodatkowe wynagrodzenia roczne 4.700 zł, wykonanie 4.620 zł.
    • odpis na zakładowy f. ś. s. 1.360 zł , wykonani 903 zł.

    Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli - na plan 11.000 zł wykonanie 6.446 zł w tym:
    • opłaty czesnego nauczycieli studiujących na plan 9.000 zł wyk. 5,195 zł,
    • podróże służbowe – szkolenia na plan 2.000 zł wyk. 1.251 zł.

    Pozostała działalność - planowana kwota 53.400 zł, wyk. 6.454 zł w tym:
    • fundusz zdrowotny i fundusz nagród 24.300 zł, wykonania brak.
    • pochodne od wynagrodzeń 5.100 zł, wykonania brak.
    • fundusz emerytów rencistów 16.000 zł, wykonanie nastąpi w II półroczu.
    • Zakup materiałów kancelaryjnych, nagród na prowadzenie kół zainteresowań i przeprowadzenie konkursów na plan 6.000 zł wyk.
    5.816 zł.
    • Przejazdy dzieci na zawody i olimpiady sportowe na plan 2,000 zł wyk. 639 zł.

    OCHRONA ZDROWIA - planowana kwota 56.800 zł, wykonanie 15.573 zł jest przeznaczona na wydatki związane z przeciwdziałaniem alkoholizmowi w tym:
    • umowy zlecenia , pogadanki , diety komisji 8.000 zł, wyk.1.595 zł.
    • zakup zabawek i sprzętu do świetlic szkolnych (gdzie przebywają dzieci z rodzin patologicznych), zakup podręczników, dopłaty do wyżywienia
    23.000 zł, wykonanie 3.530 zł.
    • opłaty pocztowe , dopłaty do wycieczek szkolnych 7.000 zł, wyk. 3.416 zł.
    • za udział w szkoleniach specjalistycznych członków komisji 1.000 zł, wykonania brak.
    • wypłaty w formie zasiłku na odzież , żywność, przybory i podręczniki szkolne na plan 10.000 zł, wykonanie 2.520 zł.
    • dotacja dla klubu abstynenta Łabędź 1.000 zł.

    POMOC SPOŁECZNA - ogółem planowana kwota 375.068 zł , wykonanie 154.325 zł w tym;
    • świadczenia rodzinne na plan 100.613 zł wykonanie 37.017 zł.
    - szkolenia na plan 600 zł, wyk. 110 zł,
    - świadczenia społeczne – zasiłki rodzinne na plan 88.492 zł wyk.
    29.662 zł.
    - wynagrodzenia na plan 2.823 zł wyk. 1892 zł.
    - pochodne od wynagrodzeń na plan 650 zł. wyk 461 zł.
    - zakup materiałów kancelaryjnych, druków na plan 1.171zł wyk. 62 zł.
    - opłaty pocztowe i bankowe- od przesłanych świadczeń na plan 1.677 zł
    wyk. 1.011 zł.
    - podróże służbowe na p0-lan 500 zł wykonania brak.
    - odpis na zakładowy f. św. socj. na plan 400 zł wykonania brak.
    - wydatki na zakup komputera i sprzętu na plan 4.300 zł wyk. 3.818 zł.
    • opłacenie składki zdrowotnej za niektóre osoby pobierające zasiłki na plan 6.000 zł, wyk. 1.453 zł.
    • opłacenie zasiłków stałych , okresowych , jednorazowych w kwocie
    172.697 zł, wykonanie 70.705 zł.
    • utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej to kwota 75.680 zł , wykonanie 37.448 zł. w tym:
    - wynagrodzenie pracowników 45.000 zł , wykonanie 22.783 zł.
    - pochodne od wynagrodzeń 8.900 zł, wykonanie 5.450. zł.
    - dodatkowe wynagrodzenie roczne 6.000 zł, wykonanie 4.936 zł.
    - opłacenie ryczałtów samochodowych i delegacji służbowych 2.500 zł,
    wykonanie 1.876 zł.
    - zakup materiałów kancelaryjnych 3.000 zł, wykonanie 278 zł.
    - opłaty pocztowe od przesłanych zasiłków dla podopiecznych ,
    rozmowy - telefoniczne , drobne naprawy sprzętu - 7.000 zł, wykonanie
    1.601 zł.
    - energia 1.000 zł, wykonania brak.
    - ubezpieczenie sprzętu 500 zł, wykonania brak
    - odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 1.280 zł, wykonanie
    384 zł.
    - szkolenia na plan 500 zł wyk. 140 zł.
    • na opłacenie dodatków mieszkaniowych dla rodzin o niskich dochodach planowana kwota 2.000 zł, wykonanie 945 zł.
    • na wypłatę zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych 2.267 zł. wyk.2.267 zł.
    • dożywianie uczniów w szkołach podstawowych, zakup wyprawek szkolnych – 12.611 zł, wyk. 2.690 zł.
    • usługi opiekuńcze 3.200 zł wyk. 1.800 zł za osoby przebywające w domach pomocy społecznej.

    GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA – planowana kwota 246.718 zł, wykonanie 78.200 zł w tym:
    • zakup worków na śmieci i środków biologicznych do oczyszczalni przy szkole w kwocie 8.000 zł , wyk. 774 zł.
    • wywóz stałych nieczystości , prace na wysypiskach wiejskich i opłaty ochrony środowiska na plan 38.000 zł, wyk. 22.970 zł.
    • Oświetlenie ulic , placów i dróg planowane na kwotę 200.718 zł , wykonanie 54.456 zł w tym:
    - energia 83.980 zł wykonanie 48.944 zł,
    - naprawy bieżące na plan 16.738 zł. wykonanie 5.512 zł.
    - na modernizację oświetlenia ulicznego polegającą na wymianie lamp na
    plan 100.000 zł wykonanie w II półroczu br.
    Oświetlenie dróg powiatowych i wojewódzkich zostało zrefundowane przez Urząd Wojewódzki w kwocie 50.718 zł, za 2003 rok. Obecnie oświetlenie jest kosztem gminy.

    KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO - plan wydatków wynosi 32.000 zł, wykonanie 13.551 zł z przeznaczeniem na:
    • utrzymanie bibliotek publicznych połączonych z bibliotekami szkolnymi w kwocie 12.000 zł , wyk.1.071 zł . z przeznaczeniem na zakup książek i materiałów kancelaryjnych,
    • na konserwację zabytków Miejsc Pamięci Narodowej planowano 20.000 zł, wyk. 12.478 zł. z przeznaczeniem na remont miejsca pamięci we wsi Jabłoń Dobki i Skłody Borowe wykonanie tablicy.

    KULTURA FIZYCZNA I SPORT - planowana kwota 25.000 zł, wykonanie 3.086 zł przeznaczona na popieranie sportu wśród młodzieży wiejskiej:
    • zakup sprzętu sportowego -16.000 zł , wykonanie 3.048 zł
    • bieżące utrzymanie boisk wiejskich - 4.000 zł, wykonania brak.
    • różne wydatki na rzecz osób fizycznych - 4.000 zł, wykonania brak.
    • Podróże służbowe na plan 1.000 zł wykonanie 38 zł.
    Obecnie trwają rozgrywki w piłce nożnej o puchar Wójta.

    Jak wynika z przedstawionych danych dochody gminy są wykonane w 55 % , wydatki 48 % wskaźnik jest prawidłowy.
    Przyjęte w planie zadania są realizowane na bieżąco. Umowy z wykonawca –
    mi są tak podpisywane aby była pełna realizacja w czasie. W trakcie wykonywania budżetu następują zmiany zwiększające lub zmniejszające dotacji celowych oraz zmiany w dochodach własnych i wydatkach zgodnie z wskazaniami i zaistniałą potrzebą.



    Data wprowadzenia: 2004-10-11 1242
    Data upublicznienia: 2004-10-11
    Art. czytany: 1995 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Wiesława Brzozowska_old
    Rejestr zmian:
    2004-10-11
    1. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Wiesława Brzozowska_old
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Godziny Pracy Urzędu
    od poniedziałku do piątku
    7:30-15:30
    Urząd Gminy Nowe Piekuty