A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Wójt
Rada Gminy
Transmisja Sesji Rady Gminy Nowe Piekuty
Imienne wykazy głosowań Radnych - Kadencja 2018-2023
Urząd Gminy
Urząd Stanu Cywilnego
Jednostki organizacyjne
Ochotnicze Straże Pożarne
Budżet i finanse
Dług publiczny
Pomoc publiczna
Majątek Gminy
Oferty inwestycyjne
Podatki i opłaty lokalne
Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
Plany i programy
Ogłoszenia, obwieszczenia, informacje
Informacje o środowisku
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków
Udostępnianie informacji publicznej
Ponowne wykorzystanie informacji publicznej
Oświadczenia majątkowe
Przetargi, zamówienia publiczne
Zarządzanie kryzysowe i sprawy obronne
Projekty współfinansowane z UE
Język migowy
Konsultacje społeczne
Wybory i Referenda
Przepisy prawne
Druki do pobrania
Nabór pracowników
Powszechny Spis Rolny
Przydatne linki
NIP Gminy i Urzędu Gminy
Instrukcja obsługi
Kontakt
Gminna Spółka Wodna
Prawo miejscowe
Załatwianie spraw
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» obwieszczenie
» Zaproszenie na posiedzenie Komisji Rady Gminy Nowe Piekuty w dniu 30.11.2018 r.
» Zarządzenie Nr 3/2018 Wójta Gminy Nowe Piekuty w sprawie powołania komisji konkursowej
» Zarządzenie Nr 2/18 Wójta Gminy Nowe Piekuty z dnia 27 listopada 2018 r. w sprawie ustalenia dnia wolnego od pracy
» Zarządzenie Nr 1/18 Wójta Gminy Nowe Piekuty z dnia 26 listopada 2018 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 24/11 Wójta Gminy Nowe Piekuty z dnia 30 sierpnia 2011
  • Rada Gminy
  • Rada Gminy
  • Uchwały Rady
  • Uchwały rok 2005
  • Uchwała Nr XXVIII/132/05

    uchwała

    UCHWAŁA NR XVIII/132/05
    RADY GMINY GMINY NOWE PIEKUTY
    z dnia 2 grudnia 2005 r.
    w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych szkół prowadzonych przez osoby prawne na terenie gminy
    Na podstawie art. 80 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572, Nr 273, poz. 2703, Nr 281, poz. 2781 ; z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020, Nr 131, poz. 1091, Nr 167, poz. 788) uchwala się , co następuje:
    § 1. Zasady udzielania dotacji określone w uchwale dotyczą sieci szkół publicznych prowadzonych przez osoby prawne, w których realizowany jest obowiazek szkolny.
    § 2. 1. Dotacje dla szkół wymienionych w § 1 przyznaje, cofa lub wstrzymuje Wójt Gminy
    2. Przyznaną dotację cofa się w przypadku:
    1) Zaprzestania prowadzenia działalności przez szkołę,
    2) Wykorzystanie dotacji na inne cele niż określone w § 1.
    3. Wypłatę dotacji wstrzymuje się w przypadku nie złożenia informacji o aktualnej liczbie uczniów.
    § 3. Dotacja przeznaczona jest na częściowe pokrycie wydatków związanych z działalnością dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą.
    § 4. 1. Za podstawę naliczenia dotacji, o której mowa w § 1 przyjmuje się liczbę uczniów wykazanych w sprawozdaniu GUS sporządzonym wg stanu na 30 września w danym roku szkolnym
    2. Wysokość dotacji na 1 ucznia ustala się dzieląc wysokość otrzymanej przez gminę subwencji pomniejszoną o subwencję przyznaną na uczniów niepełnosprawnych i podzieloną przez ilość uczniów na terenie gminy wg metryczki subwencji oświatowej na dany rok budżetowy.
    3. Wysokość dotacji na jedno dziecko 6-letnie ustala się dzieląc faktyczne koszty utrzymania oddziałów przedszkolnych prowadzonych przez gminę w poprzednim roku budżetowym ,przez średnią liczbę dzieci uczęszczającą do tych oddziałów.
    § 5. Dotacja przekazywana jest w 12 częściach w terminie do 25 dnia każdego miesiąca.
    § 6. Za prawidłowe naliczanie i terminowe przekazywanie dotacji odpowiada Skarbnik Gminy.
    § 7. Osoba prawna prowadząca szkołę zobowiazana jest do:
    1) Złożenia w terminie do dnia 10 września każdego roku szkolnego wykaz uczniów faktycznie uczęszczających do szkoły z podaniem klasy , roku urodzenia i miejsca zamieszkania ucznia oraz miejsca zameldowania.
    2) Rocznego rozliczenia otrzymanej dotacji wg rodzajów poniesionych wydatków i zwrotu niewykorzystanej części dotacji na rachunek Urzędu Gminy w terminie do dnia 10 stycznia następnego roku budżetowego.
    3) Udostępnienie upoważnionemu przez Wójta Gminy pracownikowi Urzędu Gminy źródłowych dokumentów potwierdzających celowość wykorzystania przyznanej dotacji.
    § 8. Dotacja wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem podlega zwrotowi wraz z należnymi odsetkami.
    § 9. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
    § 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
    Przewodniczący Rady Gminy
    Andrzej Radziszewski


    Data wprowadzenia: 2005-12-13 1304
    Data upublicznienia: 2005-12-13
    Art. czytany: 1175 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Wiesława Brzozowska_old
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Godziny Pracy Urzędu
    od poniedziałku do piątku
    7:30-15:30
    Urząd Gminy Nowe Piekuty